Santander

2 juni 2023 - Santander, Spanje

Santander is een superleuke stad, licht, sfeervol met een mooie boulevard langs de baai èn meerdere strandjes. Lekker eten, megagrote ijsjes en vriendelijke mensen. Mijn kamer was ook fijn, niet zo'n standaard strak witte inrichting wat je vaak ziet, maar met gezellige ouwe meuk. Schoon ook, behalve als mijn buurman (permanente bewoner van zo'n 80 jaar) naar het toilet geweest was...ik moest 's nachts een keer naar de wc en trof hem ook net buiten zijn kamer. Beide toiletten waren dusdanig vies dat ik eigenlijk liever buiten was gaan zitten. Het werd een hanger...😉 De volgende ochtend was er al snel weer gepoetst gelukkig.
Ik had deze dagen nog gezelschap van Tina, ze heeft een rustpauze ingelast ivm haar pijnlijke knieën.  Voor haar rot, voor mij gezellig. We hebben lekkere pokebowls gegeten en daarna steeds op de boulevard, met ijs, de langs flanerende Santandernaren (zeg je dat zo?) bewonderd. Men gaat hier zo tussen 18 en 20 uur de straat op, flaneert, zit in de zon op een bankje en keuvelt met stadsgenoten. Daarna wordt er pas gegeten. Veel te laat voor ons, wij hebben onze pokebowl dan al lang verorberd.
Donderdag is de fun echt over, mijn bus vertrekt om 12 uur, terug naar Irun, waar het allemaal begon. Ik heb een wat duurdere kamer geboekt, heb even geen zin in het risico op weer bedbugs, zoals vorig jaar bij mijn laatste overnachting. Heb heerlijk geslapen en kon op mijn gemak vanmorgen naar Hendaye lopen, waar mijn trein om half 10 vertrok. En nu...nog ongeveer 3 en half uur te gaan (Thalys tot R'dam en daar de intercity naar mijn vertrouwde Eindhoven).
De "Del Norte", hij is geweldig mooi! Ook zwaar, ik heb menig keer gedacht dat ik deze route niet af ga maken, hoe ik daar over een poosje over denk weet ik nog niet. Maar de eerste 280 km heb ik toch maar mooi gelopen. In regen en wind, maar gelukkig ook met genoeg zonneschijn. Bijzondere mensen ontmoet, snurkers getrotseerd, gezongen, gelachen, gevloekt, geglibberd, gesopt, gezweet, gekookt. Het complete pakket dus. Nu lekker thuiskomen en knuffelen met Guusje 🐈‍⬛

1. Christel:
    2 juni 2023
    Heerlijk daar. Je trip klinkt als een echte vakantie 😉 een je hebt het mooi weer gedaan. Welkom thuis en knuffel voor Guusje
  2. Bert:
    2 juni 2023
    Jij gaat hem echt wel afmaken. Die kriebel komt wel weer. Nu eerst nagenieten van deze tocht.
  3. Henk ursem:
    2 juni 2023
    Bedankt voor je goede verslag van deze camino , die je in prima heeft gelopen ,weer een goede ervaring . Monique
  4. Greet:
    2 juni 2023
    Welkom thuis…. bedankt voor de leuke reisverhalen en foto’s !! 😘
  5. Jitta:
    Goede thuiskomst gewenst 😻
    Klinkt als weer een geweldige ervaring rijker!
  6. Henny:
    2 juni 2023
    Ik heb genoten van je reis. Ik kijk uit naar het vervolg, die er zeker van gaat komen…
  7. Catrien:
    2 juni 2023
    Goede reis een warm thuiskomst door Guusje en genieten van je eigen huis en bed.
  8. Dorette:
    2 juni 2023
    Ik heb weer genoten van je verhalen. Ik kijk uit naar het vervolg. Welkom thuis. 😘
  9. Truus:
    2 juni 2023
    mooi verhalen en herinneringen verzameld Monique en dank voor het meelezen! Ik moet je snel vertellen over mijn Guusje nog. Groetjes
  10. Mariet:
    3 juni 2023
    Heerlijk om al je verhalen te lezen. Het is alsof we een beetje meereizen. Fijn als je weer thuis bent.
  11. Judith:
    3 juni 2023
    Welkom terug in NL! Wat een mooie wandeltocht voor jou. En wat een mooi reisverslag voor mij. Fijn dat je je verhaal hebt willen delen. Ik keek er iedere dag naar uit :-). Nu weer snel een live-wandelafspraak maken.
  12. Ingeborg:
    Top gedaan en genoten. Weer een ervaring rijker. Xxx
  13. Chris:
    3 juni 2023
    Altijd een feest de verhalen van jou te lezen,krijg dan ook zo veel zin om dat ook te doen,maar helaas niet voor mij weggelegd in een ander leven misschien..
    Ook weer prachtige foto’s daar geniet ik dan maar van ,en wat heb ik veel respect voor jou,chapeau.Monique een goede reis terug en meer dan welkom weer in Eindhoven.
    Lieve groetjes Chris 😘😘😘
  14. Hans van Gorp:
    5 juni 2023
    Heb erg genoten van je verhalen. Op naar de volgende wandeltocht met weer meeslepende ontboezemingen.
    Welkom thuis!!