Weer afscheid nemen

26 oktober 2022 - Portomarin, Spanje

Vanmorgen na het ontbijt wéér een afscheid. Bah, niet fijn, iedereen vertrekt voor mij omdat ze een langere wandeling voor de boeg hebben. Een enorm eenzaam gevoel overvalt me als ik terug naar boven ga om mijn tas verder in te pakken, ineens weer alleen. Snel poets ik mijn tanden, pak mijn tas en ga ook op pad, dan zakt dat gevoel weer. Het is nu rustig op de route, ik kom in 2 uur tijd maar één medepelgrim tegen. De route is weer prachtig, kleine paadjes, met aan weerszijden gestapelde muurtjes, koeien in de wei en weer veel oude, knoestige bomen. De eerste bar laat op zich wachten, ik hoopte mijn voeten wat rust te geven, maar er was nog niet zo veel open. Bij binnenkomst in de eerste die wel open was hoor ik al bekende stemmen, daar zit mijn caminofamilie 😄. Ze waren langzamer dan ik! Gezellig! Toch nog een stuk samen lopen.  In Portomarin, waar ik een kamer geboekt heb, lunchen we nog samen en dan volgt toch echt het definitieve afscheid. Daaaag allemaal, bedankt voor alle fijne dagen, grappen, voetmassages. Buen Camino!!
Mijn kamer blijkt in een huis te zijn, waar ik vooralsnog de enige ben. Beetje stilletjes dus. Hopelijk kom ik straks in de stad nog wat bekenden tegen.

1. Anja:
    26 oktober 2022
    Dank je Monique voor je prachtige verhalen, goede reis terug en tot ziens op het werk 👋👍
  2. Irma:
    26 oktober 2022
    Weer mooi beschreven, Mo! Door het dagelijkse contact via whats app, lijkt het bijna alsof je helemaal niet ver weg bent... Maar als ik dan je verhalen lees natuirlijk wel. Fijn te lezen dat je het daar goed hebt. Maar ben straks toch ook blij als je weer thuis bent. 😄
  3. Ingeborg:
    26 oktober 2022
    Wat een fantastische reis!
  4. Greet:
    26 oktober 2022
    Zo leuk om je verhalen te lezen en je foto’s te zien , bedankt .
  5. Christel:
    26 oktober 2022
    Heerlijk meis, dat we dit met je mee mochten beleven. Prachtige verhalen. Welkom weer thuis en hopelijk kun je over niet al te lange tijd je schoenen weer aan. 🥂🥂🥂🥂 Op jou
  6. Hans van Gorp:
    hoi Monique,
    Heb genoten van je reis verhalen.
    Toch knap om weer zo ver gaan wandelen. goede reis naar huis.
  7. Judith:
    26 oktober 2022
    Wat een mooie camino-wandeling heb jij gemaakt! Met mooie paden en mooie ontmoetingen! En wat ontzettend leuk dat ik al die mooie verhalen mocht meelezen.
    Geniet lekker na. En goede reis naar huis.
  8. Truus:
    26 oktober 2022
    Dank voor je verhalen! Lijkt alsof ik een stukje heb mee mogen lopen.
  9. Chris:
    27 oktober 2022
    wat een avontuur,en een belevenis, dat vergeet je niet snel, en wat ontmoet je toch prachtige mensen ,een beetje jaloers ben ik toch, een hele fijne reis terug.