Dag 2 Van Someren-Heide naar Weert

31 augustus 2020 - Weert, Nederland

Vanmorgen op tijd al weer wakker, niet heel best geslapen, er zaten 2 muggen in de slaapkamer. Eentje heb ik weten te pakken, de tweede was mij steeds te slim af. Zelfs deet schrikte haar niet af, een paar mooie bulten rijker dus.
Mijn gastheer had een prima ontbijtje incl een eitje. Daar loop ik goed op. Vandaag hoef ik maar 16 km naar Weert, dus ik maak geen haast. Om half 10 ga ik op pad en vind al snel de aansluiting op de route. Een half uurtje later brengt een man met hond me in verwarring, "Maastricht? Dan loop je de verkeerde kant op". Voor de zekerheid even gecheckt, maar gelukkig vergiste hij zich, ik liep wel goed.
Het was wat grijzig, maar het pad was mooi. Rond twee uur ben ik even neer geploft in een weiland. Ik was bijna in Weert, maar het was nog wat vroeg, daarom mijn regencape uitgespreid en op mijn gemak wat zitten eten (rond lunchtijd had ik thee met appeltaart gehad, dus pas laat aan de boterhammen). Via een berichtje aan mijn volgende gastheer vernomen dat ik rond kwart over drie welkom was. Ik had een voor mij nieuwe app ingeschakeld om de weg te vinden, deze leidde me over een leuk pad. Ik moest alleen soms goed kijken waar het pad was 😉 Compleet overwoekerd, volgens mij had daar al lang niemand gelopen, behalve dan de kikkers die van schrik in de sloot ernaast sprongen bij mijn verschijning.
Ik kwam binnen bij mijn slaapadres voor vannacht, een compleet tegenovergestelde plek dan gisteren, alles gloednieuw en modern strak. En fijn: horren voor de ramen, geen muggen vannacht!
Morgen een lange dag. Ik hoop dat ik het ga volbrengen, want de spieren protesteren behoorlijk. En oh ja...blaar nr 2 is gesignaleerd. De eerste vanmorgen doorgeprikt (ik vond een veiligheidsspeld in mijn tas), de nieuwe vanavond.

1. Ingeborg:
    31 augustus 2020
    Wat een mooie dag om te wandelen. Fijn dat je de 2e bestemming hebt bereikt. Leuk de afwisselend logeeradressen.
  2. Christel:
    31 augustus 2020
    Klinkt als een echte vakantie dag.... Oh die kuitjes morgen... 😉
  3. Monique de Bruijn:
    1 september 2020
    Het lijkt mee te vallen, maar anders was jij vast even langs gekomen, toch? 😉
  4. Nathalie:
    31 augustus 2020
    Klinkt weer goed! En een massage voor de kuitjes bij een schoonheidsspecialiste dan? Verwen middagje?
  5. Monique de Bruijn:
    1 september 2020
    Klinkt zalig, maar ik heb mijn overnachtingen vast gelegd, dus moet doorrrr 😂
  6. Francois Dümmer:
    1 september 2020
    Maar met al die blaren loop je wel niet alleen. Misschien onderweg een paar blarenplijsters kopen. Maar wel een mooie rustplek op de eerste foto. Ik hoop dat je goed geslapen hebt en dat je een goede warme douche hebt kunnen nemen. Maar je hebt toch gekozen voor de lijdens en bezinningsweg?
    Veel plezier straks.
  7. Greet:
    1 september 2020
    Een veiligheidsspeld is er dus niet alleen voor de veiligheid !
    Op naar het einddoel ....
  8. Chris:
    1 september 2020
    Goed bezig Monique, hier zijn geen muggen, dus daar hoef je niet bang voor te zijn, een hele goede reis verder, je komt op mooie plekken zie ik op de foto’s, gr Chris