Nawoord 😉

11 september 2019 - O Porriño, Spanje

De laatste wandeldag was zwaar, veel klimmen en dalen. We hadden overnacht op een prachtige plek zo'n 20 km voor Santiago en konden daar niet goed wegkomen (aardige eigenaar en goed gezelschap), maar uiteindelijk rond half 10 in de benen. Het landschap was mooi, veel wijngaarden en groene bospaden. Het werd wel erg druk met pelgrims, sommige stukken liepen we in colonne. En dan het allerlaatste stuk, door de stad. Zo vreemd om er dan toch ineens te zijn. Sta je dan, zoals menig andere pelgrim te juichen voor de kathedraal temidden van blije, maar ook huilende gezichten. Bij mij vloeiden er ook tranen, van spanning, blijdschap, verdriet...alles door elkaar. Nu ik dit schrijf ben ik onderweg met de bus naar Porto. In ruim 4 uur terug naar waar ik 28 augustus begon met lopen. Ik mis de camino en ook mijn wandelmaatje nu al. Vrijdag vlieg ik weer naar huis. Nog lekker een weekje vrij voor ik na 6 maanden weer mijn gewone leven ga oppikken.
Bedankt allemaal voor de lieve, motiverende berichtjes ❤
Monique

1. Frans Verbeek:
    11 september 2019
    Hoi fotomaatje ,wat een prestatie Monique !!!!! heel knap van je om dit aan te gaan, na een moeilijke tijd.ik wil je bedanken dat ik kon meegenieten van deze geweldige reis.ik kom je wel weer 'n keer tegen op de fotoclub.heel veel groeten van mij en nog hartelijk gefeliciteerd .Frans Verbeek.
  2. Catrien:
    11 september 2019
    Super, Super, Super. Nog een paar mooie en fijne dagen en vrijdag een goede en rustige vlucht naar huis.
  3. Mariet:
    11 september 2019
    Al die emoties horen er ook bij en maakt het zo bijzonder. Ik benijd je wel een beetjes. Zo'n mooi avontuur dat je de rest van je leven mee neemt. Goed dat je dit gedaan hebt. geniet nog even van je "vakantie".
  4. Wil:
    11 september 2019
    Het was mooi om je te mogen volgen op deze voor jou bijzondere reis. Het zou zo maar kunnen dat je bij thuiskomst al weer gaat plannen voor de volgende:) Geniet nog van je laatste dagen in Spanje!!
  5. Francisca:
    11 september 2019
    Mooie foto’s. Mooie ervaring met up en down. Straks met volle moed je leven thuis weer oppakken
  6. Hans van Gorp:
    11 september 2019
    Een trots gevoel heb je natuurlijk dat je dit, ondanks alles maar mooi het gepresteerd.
    Je kunt terug kijken op een mooi avontuur.
    Goede reis naar huis, en zie weer op de fotoclub en hoor graag je verhalen.
    Lieve groet,Hans
  7. Irma:
    11 september 2019
    Trots op mijn grote zus!! Na wat jij hebt door gemaakt mag je die tranen laten gaan hoor.... Knuf
  8. Wendy:
    11 september 2019
    Jemig, het zit erop en je hebt het gehaald! Ik heb met veel plezier je verhalen en foto’s gevolgd. Wat een prestatie!! Gefeliciteerd en geniet lekker na😘
  9. Truus:
    12 september 2019
    Goed dat je de tocht hebt volbracht. Topprestatie. Rust nog even uit en geniet weer van het gewone leven!
    Tot gauw.
  10. Greet:
    12 september 2019
    Top Monique .... en de foto`s en verhalen waren leuk !
    En een goeie reis terug .
    Tot ziens
  11. Hans:
    12 september 2019
    Mooi dat je de tocht volbracht hebt. De ellende ligt achter je, nu op naar de volgende stap, het gewone, maar oh zo mooie, leven....
  12. Annelies:
    13 september 2019
    Hoi Monique, morgen ga je weer naar huis. Je lijf gaat. Een stukje van jou zal altijd bij de Camino blijven, net zoals de Camino vanaf nu altijd een deel van jou zal uit maken, het heeft je iets gebracht en misschien ook een opdracht meegegeven.
    Dank dat je me op afstand liet meegenieten.
    Liefs en een knuffel
  13. Chris:
    18 september 2019
    Heel erg trots op jou, super meid, je bent niet bij de pakken gaan neer zitten, menig een had dat wel gedaan , je mag trots op je zelf zijn. Gr Chris