Omhoog

10 mei 2022 - Orisson, Frankrijk

Vandaag stond in het teken van klimmen, klimmen en nog een stukje omhoog.

Om als echte pelgrim onderweg te gaan, moest ik eerst een credencial (stempelkaart) halen bij het pelgrims- kantoortje. Daar kreeg ik een kaart mee waarop alle hoogteverschillen staan. Ik heb er maar niet te uitgebreid naar gekeken 😉. Rond half 10 waren we klaar voor vertrek, we liepen richting "De brug" die wandelmaatje Linda uit de film The Way kende. Daar moesten we heen, zei ze. Gelukkig maar dat er een aardige Fransoos ons vertelde dat we verkeerd liepen. Best knap, meteen verkeerd gelopen, haha.
De weg leidde vandaag dus vooral omhoog en ik ben erg blij dat het helder en zonnig weer is. Stel je voor...zoveel moeite doen om boven te komen en dan niks zien dan wolken of regen... Dan heb ik daar graag wat zweet voor over!
De beloofde 8 km leken wel erg lang, en morgen moeten we er 17, ook vooral klimmen. Ook dat negeer ik nog even, eerst nog lekker eten en hopelijk een goede nachtrust (voor het eerst sinds mijn kindertijd bovenin een stapelbed).

Kijk ter afsluiting van vandaag vooral even het filmpje van mijn conversatie met één van de locals.
Tot morgen! 👋

1. Ingeborg:
    10 mei 2022
    Goed gedaan. Alvast smakelijk! Wat een stoere local. Wel een beetje wollig. Zie de foto van het bruggetje, stempelkaart en stapelbed graag tegemoet.
  2. Christel:
    10 mei 2022
    Verkeerd lopen hebben jullie maar vast gehad 😉en zo fijn dat je alle talen spreekt 🤣 leuk gesprek met de local. Zet um op morgen.
  3. Arno Lammers:
    11 mei 2022
    Leuk Refuge Orisson zo weer eens te zien. Fijn dat het goed gaat.
  4. Anja:
    Fijne dag vandaag Monique 😎💪👋
  5. Judith:
    11 mei 2022
    Mooi dat de tocht is begonnen! En omhoog geeft je ook even het bewustzijn dat je écht ergens mee bezig bent. Geniet ervan - en met 17 km omhoog zal dat zeker lukken ;-).
  6. Frans Verbeek:
    11 mei 2022
    super knap van je om dit aan te gaan.
  7. Francisca:
    11 mei 2022
    Nou dat is wel vaker n klim als ik de foto’s zo bekijk. Hopelijk blijft het prima wandelweer