Onderweg naar een paradijsje

31 augustus 2019 - Viana do Castelo, Portugal

Vanmorgen heel vroeg op, half 6 ging de wekker. We gaan samen met een taxi naar Esposende, aan de kust. Vanaf daar lopen we het eerste gedeelte nog samen, door het donker. Na een uurtje word mijn tempo minder en dat van Yvonne juist hoger. Hier scheiden onze wegen. Ik voel dat het een goede beslissing is om alleen verder te gaan. Nu echt mijn Camino, mijn tempo, mijn gedachten en ik kan lekker neuriën tijdens het lopen 😁. Het wordt een fijne wandeling, toch nog iets van de kust af, door dorpjes, bossen en velden. Bij een kerkje kan ik weer een stempel in mijn credencial zetten en later bij een andere kerk rust ik even uit. Schoenen en sokken uit en lekker even de voetjes luchten. Helaas heb ik blaren, gelukkig heb ik er niet veel last van door de wandelwol, goed spul van die schapen! Er komen regelmatig pelgrims langs gelopen. Men groet elkaar met "Bom Camino", zo'n beetje zoals motorrijders elkaar altijd begroeten. Het geeft een "we doen het samen" gevoel. Tot nu toe heb ik niet veel Nederlanders ontmoet, maar nu komt er een hele kudde Nederlandse dames langs 😀. Een georganiseerde groep. Even kletsen en weer door. Nog even kort met een Chinese opgelopen, ze had een klein spandoekje aan haar rugzak met de tekst "Hong Kong". Ik dacht dat ze daar vandaan kwam, maar ze vertelde juist uit Beijing te komen, maar solidair was met de Hong Kongers en tijdens haar tocht daar aandacht voor te vragen.

Ik heb een kamer geboekt bij Casa Dia (ik kan het niet laten weer een link te zien..Dia(na) ). Bij aankomst daar blijkt het een klein paradijsje, een tuin met appelgaard waar je de appels mag plukken, ik mag een fiets lenen om naar de winkel te gaan, prachtig uitzicht vanuit een fijne kamer. Ik geniet! 😘

1. Nathalie:
    31 augustus 2019
    Wauw Monique, zo mooi weer. Ik ga nog bijna denken dat het misschien ook iets voor mij is. 🤗
  2. Frans Verbeek:
    31 augustus 2019
    wat een indrukwekkende foto,s heb je weer gemaakt,die van de grote steen sprak me zeer aan .wat een idee om daar wat achter te laten.je zit wel in een prachtige omgeving Monique,denk wel dat je met mooie beelden naar huis gaat.Groetje en zet 'm op.Frans Verbeek
  3. Irma:
    1 september 2019
    'laat me, laat me, laat me mijn eigen gang maar gaan...'
    😘😘 Hier moest ik meteen aan denken bij jou woorden dat je graag alleen verder wilde lopen.
    Op naar Spanje!
  4. Judith:
    1 september 2019
    Fijn, alleen met jezelf! Met af en toe een leuke ontmoeting of een gezellig gesprek. Maar verder is het de tocht die JIJ loopt!
  5. Greet:
    1 september 2019
    Wat mooi Monique .... jou tocht , ontmoetingen en de prachtige natuur .
    ( ik hoop dat het goed gaat met je hiel )
  6. Nol en Ineke:
    1 september 2019
    Wat een mooi verslag Monique!
    Ik zie het bijna voor me zoals jij het schrijft. Wat een prachtige natuur onderweg. En wat goed dat je jouw eigen tempo loopt. Voor de komende dagen: succes en vooral genieten!
    Groetjes, Ineke