Quasimodo

7 oktober 2022 - Carrión de los Condes, Spanje

Een korte dag vandaag, 15 km. Toch leek het best lang. De uurtjes en de kilometers in de vroege ochtend gaan steeds snel, het is nog koel en de batterijtjes zijn net opgeladen. Ik loop met Marianne vandaag, ze begint steeds te praten in het Zweeds, als ik dan antwoord in het Nederlands, gaat ze automatisch over in het Engels 😄. Ze loopt iets langzamer dan ik (ook iets meer lentes jong), dus ik wacht af en toe tot ze weer bijgekomen is.  We lunchen na zo'n 10 km. Bezoeken een kerk en maken een foto van elkaar bij een standbeeld waar waarschijnlijk gemiddeld 100x per dag iemand plaatsneemt voor een vereeuwiging (hè Linda?). De laatste 5 km loopt langs een wat drukkere weg, gelukkig wel een goed wandelpad. Daar ontmoet ik de eerste caminohond van deze tocht, hij (of zij) duikt een put in om water te drinken en kwam eruit met 4 bruine ipv zwarte poten 🐖.
Aangekomen bij mijn slaapplaats voor vannacht, een klooster, word ik ontvangen door een soort Quasimodo, hij dreunt dezelfde tekst op over de kamer, voor "25 euro met eigen badkamer en handdoeken", zoals hij gisteren deed toen ik belde om te reserveren. Ik heb een soort nonnencel, met Jezus boven mijn bed. Hier moet het goedkomen met de nachtrust. Morgen een dag met 17 km zonder tussenliggende dorpjes, als het me lukt ga ik dan nog 6 verder.  Maar er moet dus voldoende water en proviand mee. Zometeen dus even langs Appie (of iets wat er op lijkt).

1. Christel:
    7 oktober 2022
    Als je morgenochtend maar weer-nederland uit die cel komt 😉. Ziet er weer heerlijk uit
  2. Irma:
    7 oktober 2022
    Die slaap plek ziet er idd lekker rustig uit! Succes morgen
  3. Greet:
    Leuk weer je avonturen ( daguren ) te lezen 😊
    Slaap lekker en morgen gezond weer op .
    Gaat het goed met je nieuwe schoenen ?
    Groetjes
  4. Judith:
    7 oktober 2022
    Wat leuk zeg - al die (internationale) ontmoetingen. Geeft helemaal het camino-gevoel. Een heerlijke nachtrust toegewenst! En zet ‘em weer op morgen!
  5. Linda:
    8 oktober 2022