Reisdag

9 mei 2022 - Saint-Jean-Pied-de-Port, Frankrijk

Vroeg, heeel vroeg ging de wekker vanmorgen. Het was nog niet eens licht. Ik had besloten om een trein eerder te nemen dan de directe aansluiting, wat betekende dat ik niet met de bus naar het station kon. Ik heb even getwijfeld of ik zou gaan lopen, maar dan moest ik nog vroeger op. Het werd de fiets! Om 6.14 uur reed ik met de trein Eindhoven uit. Een uurtje later in Rotterdam kwam ik Linda al meteen tegen, ik had via Facebook al even contact met haar gehad. Met schelp op haar rugzak, dus dat kon niet missen. Zo gaat dat dus, met een camino, je bent zelden alleen. Binnen de 5 minuten kwam nog iemand op de schelp af. Met z'n drieën hup de Thalys in, in Parijs de goede metro gevonden en de TGV verder naar het zuiden. Vlekkeloos, terwijl ik de treinreis van tevoren nog het spannendste vond. Na een reis van ruim 12 uur (zere billen) op de plaats van bestemming: Saint Jean Pied de Port. Mooi en sfeervol! Ik heb mijn gite opgezocht, waar ik mijn schoenen beneden uit moest doen en vriendelijk verzocht werd om voor 22 uur terug binnen te zijn. Soort van avondklok 😄. Voor die tijd nog een klein stukje rondgelopen, kaarsje opgestoken en een lekker visje gegeten. Voor morgen afgesproken om samen op te lopen tot aan Orrison. Het voelt goed!

1. Dorette:
    9 mei 2022
    Wat fijn dat de start zo goed verlopen is en dat je al wandelmaatjes hebt. Nu lekker slapen
  2. Jitta:
    9 mei 2022
    Klinkt als een soepele start 😄
    Veel wandelplezier morgen!
  3. Christel:
    9 mei 2022
    Klinkt goed en met de fiets naar het dtation👍leuk dat je al wandelmaatje hebt ontmoet.
  4. Jantine:
    9 mei 2022
    Weer heerlijk om via jouw woorden, door jouw ogen de reis met jou te mogen maken 💋❤️
  5. Greet:
    10 mei 2022
    Een goed begin is het halve werk ,veel plezier !
    En camera mee ?
  6. Frans Verbeek:
    10 mei 2022
    ik wens je een fijne vacantie toe ,met veel zon ,en laat ons genieten van je foto,s
    goede reis
    Frans Verbeek.
  7. Francois Dümmer:
    10 mei 2022
    Heerlijk dat je zo een start hebt mogen krijgen. Ik hoop dat de wandeling vandaag net zo verlopen is.
  8. Ingeborg:
    Toch snel gegaan. Top! Klinkt goed. Hele fijne wandeldagen toegewenst! 😀
  9. Bert:
    10 mei 2022
    Veel wandelplezier. De weersverwachting is wel goed.