"Vriend"

18 mei 2022 - Los Arcos, Spanje

Jippie, we hebben een goed voornemen voor vandaag: niet te ver 😄. We lopen tot het volgende dorp,  12 km. Al om even na 7 uur zijn we op weg, het vestje hoeft niet meer aan, wat op andere ochtenden nog wel fijn was. Mijn voeten moeten even op gang komen, ik heb mijn schoenen weer aangedaan omdat ik dus al weer op andere plekken irritaties heb van de Teva's 🤪. Je blijft bezig op de camino. Het wordt al snel warm genoeg om de pijpen van mijn broek op te rollen. Ergens halverwege staat een foodtruck, waar we bijna naartoe geduwd worden door een Nederlandse hospitalero. We hadden sowieso al trek, dus daar was het niet zo voor nodig. We streken neer aan een tafeltje waar we meteen werden aangesproken door een andere Nederlander. Hij startte nogal direct het gesprek met de vraag wat de reden van onze camino was. Ik vond hem nogal opdringerig en later kwam de aap uit de mouw, hij vroeg dat niet zozeer uit interesse, maar om zijn overtuiging aan ons op te dringen. Hij had namelijk een vriend gevonden in Jezus en gunde ons dit ook. We hebben hem vriendelijk, doch duidelijk gezegd dat we onze eigen redenen hadden om te lopen en dat we hier niet waren om zijn vriend te ontmoeten. Pfff...het riep niet echt fijne herinneringen op aan vroeger. We zijn snel weer opgestapt.
Al ruim voor de middag waren we in Los Arcos, zochten een terras op waar we weer een bekend gezicht zagen (Paul, een oudere man uit Engeland, die zegt ons te stalken, maar nu waren wij de stalkers).
Om half 1 konden we terecht in ons geboekte pension, waar we lekker een middagdutje gedaan hebben.
Zometeen nog een lekker hapje eten en dan vroeg onder de wol. Morgen weer rond de 20 km op de planning en het wordt 33 graden.

1. Christel:
    18 mei 2022
    Die 'vriend' zal het druk hebben met al die pelgrims...
  2. Truus:
    18 mei 2022
    Gezellig om thuis op de bank elke dag met jullie een heel klein beetje mee te lopen! 😘
  3. Francois Dümmer:
    18 mei 2022
    Tja je moet dan ook echt alles tegenkomen om een complete camino te hebben 😂😂. Veel plezier morgen en sterkte met de warmte.
  4. Ingeborg:
    19 mei 2022
    Wat een kilometers, wat een ervaring 🙂😇
  5. Greet:
    19 mei 2022
    Hoever nog ? Ik geniet van je foto’s !
    Hier vanmiddag een flinke onweersbui gevallen . Hopelijk houden jullie het droog ( overdag )
    Groetjes