Pelgrims-menu 🍺

2 september 2019 - A Guarda, Spanje

Gisteren toch nog fijn afgesloten, ik kreeg een heerlijk bed in een 3-persoonskamer, maar kreeg maar één kamergenootje: Maria. Op mijn vraag waar ze vandaan kwam was ze niet heel duidelijk 😁 Geboren in Rusland, gewoond in Estland en nu wonend in Groot Brittannië. Ik dacht dat ze een jaar of 20 was, door haar uiterlijk, maar ook haar manier van doen. Erg druk, hieperdepiep (wel grappig). Ze bleek 38 te zijn! Samen met haar het enige restaurant in de buurt opgezocht om iets te eten (al zei ze eerst geen honger te hebben, na 40 km gelopen te hebben). We bestelden het pelgrimsmenu, voor €12,50. Soep, vis, ei, groente, salade, gepofte aardappel en ook nog een toetje. Wat we erbij wilden drinken? Beiden een biertje besteld. We kregen een kan met minstens 2 liter 😂.
Vandaag zijn we samen van start gegaan, maar al snel weer afscheid genomen, haar kon ik nog niet bijhouden al zou ik twee keer zo hard lopen als ik doe. Het was een mooie route, afwisselend door dorpjes, bos en....langs de oceaan! Ergens in de middag kwam ik Michel tegen, een Nederlander. Een uurtje samen opgelopen en even een colaatje gedronken. Daarna wilde hij het tempo opvoeren, dus weer uit elkaar gegaan. Grappig, hoe makkelijk je contact maakt, maar ook weer snel gedag zegt. Bom Camino!  Vannacht slaap ik in een hostel in Caminha, aan de (water)grens met Spanje. Morgen ga ik Portugal verlaten, jammer, er wonen aardige mensen!

1. Judith:
    2 september 2019
    Wat heb je vandaag weer een mooie route gelopen (zie ik aan je foto's), en fijne ontmoetingen gehad (lees ik uit je verslag). Morgen: dag Portugal, hallo Spanje (de app vindt trouwens dat je al in Spanje bent). Buen viaje!!
  2. Frans Verbeek:
    2 september 2019
    ik weet zeker dat je weer mooie mensen ga tegenkomen,en neem het tempo aan wat je aan kan,en kijk niet te veel naar andere mensen en geniet van de mooie natuur om je heen.
  3. Piet van der Putten:
    3 september 2019
    Een blijmoedig verslag, prachtig geillustreerd met je foto’s. Fijn om te lezen, en om je mooie tocht een beetje mee te mogen beleven. Was vooraf wat bezorgd, vanwege je twijfels over je “onderdanen”. Maar nu helemaal gerustgesteld. Wens je veel plezier en een goede verdere tocht.