Dag 6 Van Sittard (eigenlijk Spaubeek) naar Heerlen

5 september 2020 - Roermond, Nederland

Deze dag begon bijzonder: los van een ontbijt kreeg ik namelijk ook een privé concert(je) van de zoon des huizes. Hij speelde een prachtig stuk op de harp. Ik zei geloof ik al, bijzondere mensen!

De wandeling begint iets minder fijn...regen...😡 Eerst nog hele fijne miezer, waar de poncho niet voor nodig was, maar toen ik uit de trein stapte in Spaubeek ging het al wat harder. Al met al werd ik toch wel nat en werd het een aan en uitgetrek van de poncho. Wandelen in een buitje is niet zo leuk, wandelen gedurende uren in de miezer....ik had het helemaal gehad! In Wijnandsrade ben ik een snackbar in gevlucht (ik denk dat ze nu nog aan het dweilen zijn), een kop thee besteld en voorzichtig geïnformeerd of mijn tante en oom het erg druk hadden. Gelukkig hadden ze dat niet en wilden ze me wel oppikken (waarvoor eeuwige dank). De middag heerlijk droog, warm en al bij-kletsend doorgebracht. Mijn nichtje uit Voerendaal kwam ook nog speciaal even langs, erg gezellig!
Na bestudering van de voorspellingen voor Zuid-Limburg (die waren twijfelachtig), besloten om eerder de trein te pakken en later als het zonnetje schijnt nog een keer terug te komen en de laatste twee etappes te lopen.
Nu ben ik onderweg naar huis en vanaf Sittard schijnt de zon! Je gelooft het toch niet! 😎
Voor nu vind ik het prima, het pad ligt er nog wel even en de voetjes vinden het ook wel fijn om even rust te krijgen.

1. Mariet:
    5 september 2020
    Wat jammer maar dan heb je wel nog wat tegoed. Ik probeer altijd een half vol glas te hebben, hahaha. Kun je maandag naar de forumavond komen, toch. Is dat niet fijn?
  2. Monique de Bruijn:
    5 september 2020
    Haha, ja, glas is halfvol! Ik zie de mooie heuvels liever met een mooi zonnetje. Naar de forumavond kon ik sowieso komen, de planning was om morgen in Maastricht aan te komen 😉
  3. Greet:
    5 september 2020
    Jou verhalen mooi opgeschreven ......en na regen komt .....bla bla ??
  4. Truus:
    6 september 2020
    Wat een pech met het weer. Jammer! Maar toch genoten van alle andere dingen lees ik. Inclusief de logeeradressen. Limburg is gewoon mooi!
    Ik lees vanochtend pas al je verhalen in een keer want ze zaten in mijn Spam helaas.
    mss tot morgenavond?
  5. Nathalie:
    6 september 2020
    Jammer... Maar toch een groot gedeelte gehad. En wandelen in de zon is ook veel leuker! Gewoon een ander keertje afmaken. Nu lekker thuis met thee op je bank.
  6. Wil:
    6 september 2020
    Snap het helemaal Monique,lopen in de regen is gewoon niet leuk.Er komen vast nog mooie dagen en ik hou me altijd aanbevolen voor een mooie wandeling😊
  7. Hans van Gorp:
    6 september 2020
    Ondanks het niet zo beste weer, heb je er toch van genoten toch!!?? en zeker voor herhaling vatbaar?
    Je bent nu weer veilig thuis voor het nagenieten.
    Misschien zien ooit wat foto's die door de keuring komen.