Dag 1 Van Eindhoven naar Someren Heide

30 augustus 2020 - Someren-Heide, Nederland

Toch wel bijzonder, de deur achter je dichttrekken en meteen ook echt op vakantie zijn. Ik had me gericht op vertrek rond 9 uur, het werd even over tienen, nog nooit zo relaxed op reis gegaan. Het eerste deel was bekend terrein en ook in Heeze voelde het vertrouwd. Helaas had ik daar te maken met een regenbuitje, mijn regenponcho snel omgehangen, grappig ding, er is extra ruimte ingecalculeerd voor de rugzak. Dat maakt dat je er toch wel een beetje lachwekkend uitziet, maar hé, het werkt! Alles mooi droog gebleven. Op het terras kwam de zon al door.

Tot mijn grote schaamte besefte ik vandaag dat ik Kasteel Heeze nog nooit van dichtbij gezien had. Daarom nu even van de route af om nu dan toch te gaan kijken.
Ik heb de route van vandaag zelf uitgestippeld, omdat de route van het Pelgrimspad een grote lus van 8 km over de Strabrechtse Heide maakt. Dat zou mijn eerste dag wel erg lang maken. Met de wandel knooppunten daarom zelf mijn route samengesteld.
Later in de middag moest de poncho weer uit de tas, nu voor een serieuze regenbui die ongeveer tot mijn eindpunt van vandaag in Someren Heide duurde. Toch blij dat ik een nieuwe heb gekocht, deze zit een stuk comfortabeler dan de oude.
Mijn onderkomen voor vannacht is ruim, een stacaravan. De sfeer laat zich misschien omschrijven als nostalgisch kitsch 😉 (zie de foto's). Ben nu toch wel erg blij dat ik niet in een 1-persoons-tentje lig! Het regent pijpenstelen.
Wat wel jammer is: ook dure sokken met tenen hebben niet voorkomen dat ik jawel, een blaar op mijn kleine teen heb....en natuurlijk een naald vergeten. Kan hem dus niet doorprikken. Hopelijk gaat het morgen zonder teveel last onderweg. Gelukkig heb ik morgen een korter stuk (+/- 16 km). Mijn stappenteller gaf over vandaag ruim 26 km aan.
Nu lekker lezen en op tijd onder de wol!