Dag 1 Van Eindhoven naar Someren Heide

30 augustus 2020 - Someren-Heide, Nederland

Toch wel bijzonder, de deur achter je dichttrekken en meteen ook echt op vakantie zijn. Ik had me gericht op vertrek rond 9 uur, het werd even over tienen, nog nooit zo relaxed op reis gegaan. Het eerste deel was bekend terrein en ook in Heeze voelde het vertrouwd. Helaas had ik daar te maken met een regenbuitje, mijn regenponcho snel omgehangen, grappig ding, er is extra ruimte ingecalculeerd voor de rugzak. Dat maakt dat je er toch wel een beetje lachwekkend uitziet, maar hé, het werkt! Alles mooi droog gebleven. Op het terras kwam de zon al door.

Tot mijn grote schaamte besefte ik vandaag dat ik Kasteel Heeze nog nooit van dichtbij gezien had. Daarom nu even van de route af om nu dan toch te gaan kijken.
Ik heb de route van vandaag zelf uitgestippeld, omdat de route van het Pelgrimspad een grote lus van 8 km over de Strabrechtse Heide maakt. Dat zou mijn eerste dag wel erg lang maken. Met de wandel knooppunten daarom zelf mijn route samengesteld.
Later in de middag moest de poncho weer uit de tas, nu voor een serieuze regenbui die ongeveer tot mijn eindpunt van vandaag in Someren Heide duurde. Toch blij dat ik een nieuwe heb gekocht, deze zit een stuk comfortabeler dan de oude.
Mijn onderkomen voor vannacht is ruim, een stacaravan. De sfeer laat zich misschien omschrijven als nostalgisch kitsch 😉 (zie de foto's). Ben nu toch wel erg blij dat ik niet in een 1-persoons-tentje lig! Het regent pijpenstelen.
Wat wel jammer is: ook dure sokken met tenen hebben niet voorkomen dat ik jawel, een blaar op mijn kleine teen heb....en natuurlijk een naald vergeten. Kan hem dus niet doorprikken. Hopelijk gaat het morgen zonder teveel last onderweg. Gelukkig heb ik morgen een korter stuk (+/- 16 km). Mijn stappenteller gaf over vandaag ruim 26 km aan.
Nu lekker lezen en op tijd onder de wol!

1. Mariet:
    30 augustus 2020
    Regen, blaren, je kan het maar gehad hebben. Morgen geen regen voorspeld dus dat komt goed.
  2. Daphne:
    30 augustus 2020
    Wat leuk Monique! Dat huisje met die vogel erop heb ik ook tijdens een van de wandelingen op #wandelmaandag met mijn vriendin gezien. En zo'n cape, tja het ziet er vreemd uit maar wij gebruiken ze al jaren. Veel handiger dan een regenjas aan en dan en regenhoes over je rugzak. Het is een soort tent en je blijft echt droog. Komende week wordt het echt beter weer. Veel plezier alvast weer morgen. Wij wandelen morgen bij schoorsveld/ heeze in de buurt. Wie weet zien we elkaar nog ...
  3. Monique de Bruijn:
    30 augustus 2020
    Ik ben Heeze al een stuk voorbij, morgen naar Weert 😊 Fijne wandeling, is een mooi gebied!
  4. Jitta:
    Veel plezier, Monique!!
    Geniet van het lopen en de mooie omgeving 👍🏻
    Morgen even een naaldje halen bij een drogist 😉?
  5. Arno Lammers:
    Goeie reis toegewenst vanuit Camon Ariege
  6. Ingeborg:
    31 augustus 2020
    Bijzonder mooi. Veel wandelplezier vandaag.
  7. Anja:
    31 augustus 2020
    Ziet er goed uit Monique, vandaag zal de zon wat meer gaan schijnen. Fijne dag 😎👋
  8. Hans van Gorp:
    Hoi Monique,
    Fijn voor je dat je weer aan de wandel bent.
    Veel plezier en geniet van het prachtige landschap om je heen.
    En wat betreft de geschilderde vogel op het huisje, dat is een secretarisvogel die op de Afrikaanse savanne leeft. Wie weet wat voor rare vogels je nog meer tegen komt !!
  9. Gesna Heesakkers:
    Hoi Monique,
    26 Km. een goed begin maar ook best veel. Hopelijk los je het blaarprobleem morgen op.
    Ik duim voor een beetje mooi weer. Plezierige voortzetting van je voetreis.