Ja hoor....🙄

5 oktober 2022 - Itero de la Vega, Spanje

Vanmorgen weer in het halfdonker gestart, het eerste deel alleen met de ontwakende vogeltjes. Fijn om rustig te beginnen. Plan voor vandaag is ongeveer 20 km te lopen naar Itero de la Vega.
Ik hoor iemand achter me lopen. We raken aan de praat. Het is Markus uit Duitsland, wonend in Wenen (wat is dat toch met al die pelgrims, niet wonend in hun geboorteland?). Ik had hem gisteren al gezien in het kerkje in Hontanas. We lopen samen op tot halverwege de dag, hij wil verder dan ik, dus hij gaat zijn snelheid wat opvoeren. Ik rust even wat en loop alleen verder, om even later weer te stoppen omdat ik vergeten ben om mijn sokken te wisselen. En jawel hoor....🥴 daar issie....de 1e blaar. Grrr....weer het kleine teentje wat de vorige keer zoveel problemen gaf. Ik baal er van, had zo gehoopt dat de ellendige blaren nu verleden tijd waren. Gelukkig ben ik nu iets beter voorbereid, ik heb een soort hulsjes bij me, met een gellaagje. Hopelijk helpen die. Pfff...😝.
In Itero de la Vega aangekomen ben ik meteen doorgelopen naar mijn beoogde alberge. De eigenaar vertelde dat alle bedden gereserveerd waren, maar dat ik zou kunnen wachten tot 15 uur. Als diegenen dan niet gekomen waren mocht ik een bed hebben. Het gebeurt blijkbaar regelmatig dat mensen reserveren, maar niet op komen dagen. En ik was "lucky", heb een bed in een 2-persoonskamer met prachtig jaren 70 interieur. Grappig detail was dat de eigenaar geen woord buiten de grens sprak en een andere pelgrim hielp met vertalen in het Engels. Even later bleek het een Nederlander te zijn (de 1e overigens deze keer). Een Nederlander die overigens in Spanje woont (weer zo iemand 😄).

1. Judith:
    5 oktober 2022
    Lekker & hip plekje voor vannacht! En veel sterkte met je kleine teen.
  2. Ingeborg:
    🕍😇🙏
  3. Catrien:
    5 oktober 2022
    Hoop dat je geen last krijg van je kleine teen.
    Voor ik ga slapen zal ik een wees gegroetje en een onze vader voor bidden op mijn knietjes voor het
    bed. Pas ook goed bij jou pelgrims tocht. 🙏🙏🙏
  4. Chris:
    5 oktober 2022
    Wat weer een uitdaging Monique en hele mooi foto's
  5. Christel:
    5 oktober 2022
    Ik duim voor je teentje. Komt vast goed. Weer heerlijk daar
  6. Ine:
    5 oktober 2022
    Mooi plekje om te slapen 😉
  7. Wil:
    5 oktober 2022
    Mooie foto's,hoop dat je teentje niet te moeilijk gaat doen👣
    Fijn even lekker een slaapplek voor jou alleen.
  8. Linda:
    8 oktober 2022