Schone onderbroeken in de bar (25 okt)

26 oktober 2022 - Morgade, Spanje

Het afscheid nemen is vandaag begonnen...Gillian neemt de trein, ik loop nog wat verder. Ik vond het echt lastig om dag te zeggen, wat een geweldig mens! Gelukkig is er WhatsApp.
Vanavond tref ik in ieder geval wel de rest nog, we blijken in hetzelfde hostel geboekt te hebben. Ik vertrek rond 9 uur, ik moet eerst de stad door, maar daarna wordt het erg mooi, paadjes met karakteristieke muurtjes, prachtige oude bomen, her en der paddestoelen. Soms miezert het wat, maar gelukkig is het goed te doen. Het is inderdaad druk op de route, met veel frisse lopers, de prijskaartjes bijna nog aan de rugzakken. Veel scholieren schijnen de camino klassikaal te lopen. Veel jong grut dus. Ik heb er niet zo veel last van. In de eerste bar geef ik mijn onderdanen wat rust, lekker even uit met die schoenen. Ik hoef niet ver, dus neem de tijd. Net als ik aanstalten maak om verder te gaan, komen David, Linda en Deborah binnen. Ik ga toch maar vertrekken, want ik krijg het koud, we komen elkaar wel weer tegen. En ja, ze lopen na een tijdje weer achter me. Bij het volgende (overdekte) terras zit Tony achter een mok warme chocolademelk. We schuiven aan voor net zo'n mok en lopen daarna samen verder. De lucht dreigt...we halen het net niet, maar prijzen onszelf gelukkig als het even later pas echt losbarst.  Sabrina heeft pech, ze zat bij een ander barretje met Meike en zat net in de hoosbui. Na de lunch lekker warm douchen, een dutje en eind van de middag tijd voor een borrel. Ik heb in tijden niet zo veel wijn gedronken als in de afgelopen weken. Maar geniet ervan, van de mensen en gezelligheid. We hadden allemaal onze vuile was verzameld om deze te laten wassen en drogen. Toen de wasmand gebracht werd, begon een hilarische verdeling van de schone was. Nog nooit eerder meegemaakt dat mijn ondergoed in een bar over tafel ging 😅.
Superdagje weer.

1. Ingeborg: