Beter!

14 mei 2023 - San Sebastián, Spanje

Gisteravond met een stel uit Ierland gegeten en werd eindelijk warm, heerlijk weer een vino tinto erbij (of eigenlijk 2 😋). Dat maakte de dag weer een beetje goed.
Bij het wakker worden vanmorgen gierde de wind om het huis en er hingen weer dreigende wolken boven de haven. Dat belooft wat... Ik ga samen met Tina, een Duitse vrouw ontbijten en we lopen samen op richting de ferry. Een piepklein bootje brengt ons naar de overkant, het regent een beetje, met vooral veel wind. Dan begint het klimmen, een trap waar geen eind aan lijkt te komen leidt ons naar boven, waar we eindelijk kunnen genieten van een prachtig uitzicht over de oceaan.
Het waait nog steeds stevig en ik moet mijn petje goed vasthouden, anders ben ik het kwijt. Maar: het stopt met regenen, zo fijn! We besluiten in San Sebastián samen een kamer te boeken, een korte route vandaag, van ongeveer 8 km. Toch doen we er ruim 3 uur over, af en toe is er weer een stevige klim. Bij het eerste café geniet ik van mijn eerste tortilla deze reis en ik neem er ook nog een broodje tonijnsalade bij. Nog een stukje verder door de stad om bij ons hostel te komen, waar ik mijn stinkende kleren eindelijk kan wassen. Nu hopen dat het morgen weer droog is! De ventilator op de kamer is superhandig!

1. Christel:
    14 mei 2023
    Mooi daar en wat een uitzichten.
  2. Ingeborg:
    14 mei 2023
    Wat leuk een stukje met een bootje. En fijn dat het droog is geworden. Mooi uitzicht.
  3. Linda:
    14 mei 2023
    Geweldig uitzicht, dat is de klim vast waard, enne......heb je je was aan de ventilator gehangen? :-)
  4. Leen de bruijn:
    14 mei 2023
    Ik duim dat je mooi en droog weer heb morgen en nog veel wandelplezier
  5. Helma:
    15 mei 2023