Klaar, finalizado!

29 mei 2023 - Santander, Spanje

Naast Heike waren er geen andere slapers vannacht, super rustig dus. Bijna eng stil. Tot er een mug langs vloog op zoek naar een lekker plekje op mijn huid. Getsie, dan sta ik meteen weer aan. Mug in de kamer= bulten in de morgen. Nadat ik eerst onder het laken was gekropen (te warm), gemept heb in de richting van het gezoem (altijd mis) en gezocht met het licht aan (ineens geen mug meer te zien), krijg ik de ingeving vanuit het niets dat de olie die ik meegenomen heb voor de spieren (Toco Tholin) wellicht ook helpt tegen muggen. En volgens Google was dat inderdaad zo. Ik heb het royaal over mijn huid gesmeerd en ja! Het werkt! Ik kon weer gaan slapen.
Heike had al verteld dat ze een vroege vogel was en ze wilde vandaag weer verder gaan lopen. Om 6 uur begon ze al te rommelen ... en ze nam haar tijd ... uiteindelijk was ze pas na mij weg.
Het was machtig mooi vanmorgen op de route. Doodstil. Alleen ik, de vogeltjes en de golven. Indrukwekkend en juist nu fijn om alleen te lopen. Ik genoot volop, zong zachtjes voor me uit. Maar dan...dan zijn mijn kilometers van deze tocht ineens gelopen. Naar Santander gaat een ferry en net als die aanlegt komt Heike aangelopen. Bofkont, precies op tijd.
Mijn eerste indruk van Santander is goed, het doet vriendelijker aan dan Bilbao. Fijn, want dit is mijn stad voor de komende dagen. Mijn kamer bevindt zich in een oud, sfeervol pand en is lekker groot. Voelt meteen een beetje als thuis. Vanavond al een diner-date met Tina 😊.

1. Greet:
    29 mei 2023
    Het zware werk zit erop en nou anders genieten.
    Genoten van je verhalen en foto’s !
    Goeie reis terug 🙋🏻‍♀️
  2. Jitta:
    Ziet er prachtig uit.
    Veel plezier nog deze dagen ☀️
  3. Judith:
    29 mei 2023
    Bravo topper!! Nu lekker even niksen in Santander.
  4. Jantine:
    29 mei 2023
    Ook ik heb weer genoten van jouw verhalen, ik was er weer een beetje bij 😉
    Geniet van de laatste dagen in die mooi kamer in een prachtige omgeving 😘🍷
  5. Linda:
    29 mei 2023
    Even je laatste dagen bijgelezen, wat een mooie tocht, gaaf om je verhalen te lezen en foto’s te zien. Sta te popelen om zelf weer te gaan, nog 5 weken…..
    Geniet van je laatste dagen en terugreis!
  6. Chris:
    29 mei 2023
    Wat lees ik de verhalen graag van jou,ga nu ga nu heerlijk genieten,heb je dik verdiend.
    Een hele goede reis terug..
    Gr Chris😘😘
  7. Anja:
    29 mei 2023
    Dank je Monique voor de mooie verhalen iedere ochtend voordat ik ging werken. En nu nog even genieten 😉 groetjes Anja 😎
  8. Christel:
    29 mei 2023
    Wat ga ik je verhalen missen. Wat fijn die laatste km alleen en ja de laatste voor nu... Maar er komen vast weer nieuwe km.
    Je kamer is heerlijk ennu een drupje toco op je kussen.
    Eet smakelijk zo met Tina.
  9. Hans van Gorp:
    29 mei 2023
    Heb je verhalen met plezier gelezen.
    Geniet nog van deze laatste dagen, en een goede reis naar huis terug.
    Groet, Hans
  10. Truus:
    29 mei 2023
    Nu nog een paar mooie en meer luie dagen voor je! Veel plezier.
  11. Leen de bruijn:
    29 mei 2023
    Er komen inderdaad nog wandel km,s . 10 Juni Hoek v Holland/Scheveningen.
    Een goede thuis reis
  12. Wil:
    30 mei 2023
    Wat een mooie verhalen weer en prachtige foto's,geniet nog van je laatste dagen in die sfeervolle kamer🙏
  13. Rian Van Den Brand:
    31 mei 2023
    Het was fijn om je te volgen, Monique! Je schrijft leuk. Geniet nog van je laatste dagen daar!