Lopen!

3 oktober 2022 - Rabé de las Calzadas, Spanje

Een bloedhekel hebben aan vroege diensten en dan vrijwillig om kwart over 5 naast mijn bed vandaag. De bus naar Burgos gaat erg vroeg. Het was niet druk, dus ik kon nog lekker doezelen. Het werd mistig onderweg, maar hoe dichter bij Burgos, hoe meer zon. Mijn hart ging harder kloppen toen ik een rijtje pelgrims zag lopen, bijna mag ik ook! Het wordt tijd, mijn lijf doet zeer van al dat zitten.
Het was een vreemde gewaarwording om zo ver van huis de weg te weten. Vanaf de bushalte ben ik naar Viva la Pepe gelopen, een leuk tentje waar ik in mei mijn tocht afgesloten heb, met mooi uitzicht op de kathedraal. Een bakkie thee met een kom muesli genomen en toen was het echt zo ver! Ik ging lopen 😄
Al vrij snel stuitte ik op werkzaamheden en werd met nieuwe pijlen omgeleid. Een andere pelgrim liep ook de richting van de werkzaamheden op, dus ik waarschuwde hem. En zo liepen we samen de rest van de dag op. Een Australiër uit Ierland 😄, Brandon. Het landschap is vooral geel, een groot contrast met mei, toen alles fris groen was en er volop bloemen waren.
Ik heb zowaar een benedenbedje kunnen bemachtigen! Ongeveer 15 km zit er op! Nu aan een koud biertje met tortilla. Straks samen eten en voorbereiden op morgen. Ik zag dat het in de ochtend best koud is (6 graden), maar rond 16 uur wordt het 29 graden. Dat wordt dus omkleden halverwege.

1. Jitta:
    Heel veel plezier!
  2. Christel:
    Proost 🍻 een goed begin
  3. Judith:
    3 oktober 2022
    Proost op de eerste wandeldag!
  4. Irma:
    3 oktober 2022
    Fijn dat de eerste wandeldag zo goed is gegaan, nu op naar morgen!
  5. Marijke:
    3 oktober 2022
    Heel veel plezier Monique!!!
  6. Leen de bruijn:
    Heel veel wandelplezier
  7. Wil:
    3 oktober 2022
    De ziet er al weer goed uit met een strak blauwe lucht,veel plezier!🚶‍♀️🚶‍♀️🚶‍♀️
  8. Cecile:
    Te gek! Enjoy !