Wolken en wind

11 mei 2022 - Roncesvalles, Spanje

De dag begon vroeg, niet zo erg als je er om half 10 al in ligt. Gisteravond met alle pelgrims een diner gehad, wat traditioneel afgesloten werd met een voorstelrondje. Iedereen mocht vertellen waar hij/zij vandaan kwam en met welk doel je de camino liep. Opvallend veel Duitsers, naast een aantal Amerikanen, Belgen, Brazilianen en nog wat nationaliteiten.  Nederlanders zijn er minder, 3 met mij erbij.  Het sliep overigens niet erg lekker met meerdere snurkers in de kamer. Maar...toen ik rond 6.15 uur even buiten ging kijken of er misschien een mooie zonsopkomst was, werd ik getrakteerd op de mooiste die ik ooit gezien had. Kijk maar even naar de foto's 😍.
Om 7 uur werd het ontbijt geserveerd en daarna, hop, de benen in. We hadden heel wat kilometers te gaan. Er stond een frisse wind, die ons op sommige plekken bijna van de berg af dreigde te waaien. Het uitzicht bleef fenomenaal mooi. Halverwege de route was iemand zo aardig om ons met een foodtruck op te wachten, een lekker bakkie thee genomen met een eitje en cake. We blijven klimmen na deze break. Als de wind het toelaat, hebben we genoeg gespreksstof, we werken allebei in de zorg en ook andere zaken (het leven 😉) worden grondig doorgenomen.
Na een aantal uur gaan we dalen en meteen rap ook, in de verte zien we onze volgende slaapplaats al liggen, een oud klooster wat helemaal ingericht is als herberg. Enorm veel mensen waren ons al voor en nog meer volgen achter ons. Je vraagt je af waar ze allemaal vandaan komen.
Ik mag weer boven slapen en heb in mijn nisje 3 buurmannen, hopelijk snurken ze niet. Duim maar voor me! 😆

P.S. de foto's laden niet goed, misschien morgen met betere WiFi!

1. Christel:
    11 mei 2022
    Ohhh hoop zo voor je dat ze niet snurken. Ik duim. Je gaat in ieder geval lekker. Truste
  2. Irma:
    11 mei 2022
    🙏🏼🙏🏻 Iik hoop met je mee, dat er geen harde snurkerd dichtbij je zullen slapen! 😀
  3. Ingeborg:
    11 mei 2022
    Wat een intensieve dag en fijn dat het goed is gegaan. Alvast welterusten 😀
  4. Greet:
    En Monique snurk jij ?
    Alles oké met de kuitjes ?
  5. Frans Verbeek:
    12 mei 2022
    wat een prachtig uitzicht over de bergen ,ja dat is wel lekker wakker worden.
    groeten Frans
  6. Chris Buis:
    12 mei 2022
    Oké Monique, heb het weer ..
  7. Wil:
    12 mei 2022
    Wat een geluk met die mooie zonsopkomst, prachtig ☀️🍀🤩