Reis naar Porto

26 augustus 2019 - Porto, Portugal

Vandaag Dé dag, ik ben vertrokken naar Porto. Na een bijna slapeloos nachtje (zenuwen) eerst mijn nichtje Jet (net zo zenuwachtig) naar haar werkweek bij de TU gebracht te hebben, reed mijn "taxi" voor. Adèle was zo lief me weg te willen brengen naar het vliegveld. De vlucht ging prima en ook de metrorit naar het centrum ging vlekkeloos. Wel wennen hoor....ik slaap op een slaapzaal. Ik deel de kamer met 7 andere bedden, waarvan er nu 5 bezet zijn. Wel alleen vrouwen, hopelijk snurken ze niet.
Ik ben even de stad ingelopen, wat is het hier mooi! Elk hoekje wat je om gaat, geeft weer een mooier beeld. Veel steegjes en trappen, het zweet liep al snel over mijn rug, gelukkig is het hier niet zo heet als in Nederland. Ik heb zelfs een vestje aan gedaan toen ik bij het hostel aanschoof voor een bordje paella. Ik voel me ernstig oud vergeleken met de andere gasten hier 😁 Ik bèn het ook geloof ik, haha! Morgen staat een stadstour op de planning. En ik hoop een credencial te kunnen krijgen in de kathedraal. Die heb ik nodig op mijn wandeltocht, het is een stempelkaart waarmee ik toegang krijg tot de alberges op de route en als hij volgestempeld is, ik mijn compostela (een soort oorkonde) krijg in Santiago.

1. Ingeborg:
    26 augustus 2019
    Goed begin. Bedden zien er wel schoon uit☺
  2. Elianne Peters:
    Leuk! Mooie foto’s!
  3. Nol en Ineke:
    27 augustus 2019
    En natuurlijk een poes op de foto.
  4. Nol Wemerman:
    27 augustus 2019
    Het is een veelbelovend begin. Ik kijk naar je volgende verslag/foto’s uit.
  5. Wil:
    27 augustus 2019
    Mooi hoor! Waarschijnlijk ben je zo moe dat je toch wel slaapt😏
  6. Judith:
    27 augustus 2019
    Fijn dat Porto goed voelt! Dat is het begin (letterlijk en figuurlijk).