Reisdag

12 mei 2023 - Irun, Spanje

Vroeg op! Om kwart voor 6 ging de wekker, mijn smartwatch gaf aan dat ik 4 en half uur geslapen had. Het lukte me maar niet om de slaap te vatten. Maar ik heb vandaag genoeg tijd om wat bij te slapen, 12 uur treinen voor de boeg!
Mijn buurvrouw was trouwens ook vroeg eruit, ze had aangeboden om me naar het station te brengen. En in Breda, waar ik over moest stappen, stond een zwaaiteam klaar: mijn vader en zus waren naar het station gekomen, superleuk!
Ik moest in Brussel en Parijs overstappen. De Thalys moest wachten omdat er een kapotte trein was op de route, ruim 40 minuten stonden we stil. Ik zag mijn overstaptijd steeds verder inkrimpen. Eindelijk kwamen we aan in Gare du Nord, nu moest ik nog naar Gare Montparnasse, een rit met de metro, maar voor ik in de metro zat en vanaf de metro bij het goede treinspoor was, daar ging er flink wat tijd over heen. Ik had nog 5 minuten over nadat ik neergeploft was op mijn gereserveerde stoel (in de allerlaatste van de 18 wagons). Pff...zweten!
Het laatste stuk van Parijs naar Hendaye was het langst, maar toch ging het nog redelijk snel. En: eindelijk zie ik de zon! Regelmatig kletterde de regen tegen de ramen, maar nu een heerlijke zon. Ik loop het laatste stuk van Hendaye (Frankrijk) naar Irun (Spanje), een half uurtje. Via een supermercado voor een salade kom ik bij mijn hotelletje. Bekaf, toch wel. Eten, douchen, stukje schrijven en zometeen lekker slapen! Oordoppen in, want de trein loopt voor mijn raam langs.
Morgen geht's los! 🚶‍♀️

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Annelies:
    12 mei 2023
    Slaap lekker! En bon Camino!
  2. Christel:
    12 mei 2023
    Goed begin en de zon heb je al gezien. Wat leuk zo'n uitzwaai team. Welterusten
  3. Raïssa de Bruijn:
    Buen Camino!
  4. Dorette:
    12 mei 2023
    Wat leuk dat je vader en zus je kwamen uitzwaaien. Rust lekker uit en succes morgen.
  5. Ingeborg:
    12 mei 2023
    Wat goed weer van je Monique. Het begin is gemaakt. Veel geluk en plezier.
  6. Catrien:
    12 mei 2023
    Veel succes, loop plezier en wandel weer.
    Vindt het fijn dat ik via jou verslag weer mee mag lopen.
    😘😘😘😘
  7. Wil:
    12 mei 2023
    Oh wat heerlijk ,hoop dat je weer een mooie tijd tegemoet gaat met weer leuke ontmoetingen.
  8. Judith:
    12 mei 2023
    Het is begonnen!! Heel veel plezier. Ik loop weer mee :-)
  9. Linda:
    Wat een dag met een hoop successen:-) Buen Camino X
  10. Irma:
    12 mei 2023
    Goede reis, Mo. Op naar goede wandel km met mooie ervaringen en prachtige gebieden, zonder blaren en pijnlijke voeten! Kus van je zus!
  11. Anja:
  14. Nathalie:
    Veel plezier weer!
  15. Mariet:
    13 mei 2023
    Veel plezier en mooi weer.
  16. Ingrid:
    13 mei 2023
    Wens je hele mooie wandelingen toe en volg je graag!
  17. Jitta:
    13 mei 2023
    Veel plezier en succes met de 'grote wandeling'
  18. Helma:
    13 mei 2023
    Heel leuk om mee te lezen Monique! Succes...en geniet van alles wat er op je pad komt!
  19. Jud:
    13 mei 2023
    Veel plezier! Ik lees weer mee🙂