Reünie

16 oktober 2022 - Rabanal Del Camino, Spanje

Uitgeslapen vandaag, tot kwart voor 8! Heerlijk rustig geweest vannacht, geen snurkers alleen wat geruis van slaapzakken. Na het ontbijt stap ik naar buiten en sluit aan in de rij pelgrims. Het lijkt wel een maandagochtendfile 🙃 en dat op zondag. Nog niet eerder zo druk meegemaakt. Misschien komt het omdat ik altijd eerder vertrokken ben, dan ben ik de meute steeds voor geweest.
In het eerstvolgende dorp zie ik een gezellig terras, maar omdat ik een goed ontbijt heb gehad bedenk ik dat ik er niet ga zitten, behalve als er bekenden zijn. Van een flinke afstand zag ik de witte haren van Gillian al, dus ja, ik ging daar wat drinken 😄 In korte tijd lijkt het wel een reünie want ook Brenda komt aangelopen, Roxanne en nog wat bekende gezichten van wie ik naam niet weet. Brenda is jarig en we zingen met z'n allen Happy Birthday. Lekker sfeertje. Gillian heeft een tipi gereserveerd en slaat na de koffie rechtsaf. Ik loop door, het gaat nog best goed, nog geen last van mijn voeten.
Het is bewolkt, geen mooie zonsopgang vandaag.
Halverwege loopt een vrouw, al bellend. Ik denk nog....waarom toch? Later raak ik met haar aan de praat en begrijp het helemaal. Lesje geleerd 🤗 ...niet zo snel oordelen!
In Rabanal del Camino hou ik het voor gezien. Een bed is snel geregeld, al is het wel erg druk en de slaapzaal is volgebouwd met bedden. Morgen ga ik weer wat rustigers opzoeken. Al is het wel gezellig met nu zelfs 3 andere Nederlanders. Lekker wijntje (€1,50!) erbij, prima!
Morgen gaat het regenen...even psychisch voorbereiden.

1. Ingeborg:
    16 oktober 2022
    Wat gezellig! Mooi plaatje van de rode wijn. Misschien een schrale troost, maar hier is voor morgen ook regen voorspeld. Fijne avond!
  2. Annelies:
    16 oktober 2022
    Wat een belevenis weer. Fijn dat je zo geniet.
  3. Truus:
    16 oktober 2022
    Ik loop gezellig met je mee ….
  4. Christel:
    Heerlijk dagje. Leuk zo'n reünie. 🥂
  5. Mariet:
    16 oktober 2022
    Die tipi’s, die verwacht je daar toch niet. Wel leuk. Sterkte morgen met de regen.
  6. Irma:
    16 oktober 2022
    Wat mooi dat je toch steeds bekende gezichten van de tocht tegen komt. Ik ga duimen dat de wolken niet boven jou gaan barsten.... 😀