Soms zit het mee, soms zit het tegen

19 mei 2023 - Guernica-Lumo, Spanje

Poeh, het zat vanmorgen niet mee. Of eigenlijk gisteravond al. Bij het inchecken bij de albergue lukte het niet om met mijn pinpas te betalen, tenminste, dat zei degene die me hielp. Ik betaalde daarom cash. Toen ik in bed lag (meteen na het eten), dacht ik eraan om even op mijn bankapp te kijken en ja hoor...het was wel afgeschreven! Ik had dus dubbel betaald 😕. Ik ging uit bed en hoopte nog iemand te treffen  maar helaas...de deur was dicht. Dan morgenvroeg maar, dacht ik. En ik wilde sowieso een taxi laten bellen om weer met Tina verder te kunnen lopen. Vanmorgen was er helemaal niemand...daar ging mijn 35 euro. En ook een taxi was dus geen optie. Nog wel zelf geprobeerd, maar er werd nergens opgenomen. Dat was even schakelen....lopen vandaag en wel 19 km tot de eerstvolgende stad. Dat klinkt niet veel, maar met al het stijgen en dalen heb ik er 5 1/2 uur over gedaan. De weg was wel makkelijker begaanbaar dan gisteren, dus ik kon wat sneller lopen. Na een uur heb ik geprobeerd de albergue te bellen ivm mijn geld en kreeg gelukkig iemand aan de lijn. Hij beloofde het terug te storten. Vanaf die plek heb ik met een stel uit Amerika gelopen en nog een Canadese. Fijn om weer gezelschap te hebben. Al was het gisteren erg leuk met een Zwitserse vrouw van 67. Leuk accent, dat Zwitsers-Duits 😄.
Om half 3 was ik in Markina, daar wilde ik een taxi regelen naar de plek waar Tina inmiddels was. Precies op tijd kwam de Zwitserse aangelopen, zij wilde ook wel mee. Het bleek nog een heel eind met de taxi, dus het was extra fijn om nu de kosten te kunnen delen. Nu heerlijk in de zon op het dakterras. Fijn plekje. Alles goedgekomen. Nu die 35 euro nog 💸.

1. Chris:
    19 mei 2023
    Tje Monique wat een verhaal,hopelijk gaat het nu een stukje beter.
    Lieve Gr Chris
  2. Greet:
    🍀 🙋🏻‍♀️
  3. Catrien:
    19 mei 2023
    Laten we uitgaan van het goede van de mensen en staat het geld binnen kort op je rekening.
    😘😘😘😘
  4. Christel:
    19 mei 2023
    Waar moet ik de hond heensturen?
    Fijn dat de rest gelukt is
  5. Mariet:
    19 mei 2023
    Ik lees al je verslagjes maar reageer niet altijd. Het blijft leuk om je te volgen, misschien juist omdat het soms meezit en soms tegen. Hoe is het met je voeten?
  6. Ingeborg:
    20 mei 2023
    Alweer een mooi stuk gewandeld en weer goed je talenkennis opgedaan. Op weg naar Bilbao?
  7. Trudie:
    20 mei 2023
    Heb net je stukjes gelezen en de foto's bekeken. Leuk om je zo te volgen Monique, wens je voor vandaag ook weer een fijne wandeldag en ben benieuwd naar het vervolg 🍀🥾🏞️