Vandaag ben ik gaan lopen, was het maanden al van plan....

28 augustus 2019 - Matosinhos, Portugal

Ik ben even genezen van het fenomeen slaapzaal. Vannacht hadden twee kamergenootjes ruzie over de airconditioning. Tja, het is ook niet niks.... Al met al dus niet bijzonder goed geslapen. Maar:  Vandaag ben ik gaan lopen! (zoek 'ns op op youtube). Vanaf de kathedraal helemaal naar beneden naar de Douro, deze heb ik helemaal gevolgd tot aan de Atlantische Oceaan en vanaf hier de kust gevolgd. Ik kwam enkele mede-pelgrims tegen onderweg, vooral Duitse dames.  Met een van hen een stukje opgelopen. Ze wilde nog een kilometer of 8 verder lopen dan ik, dus we hebben ook weer afscheid genomen. Ze was dan ook met de bus een heel eind gekomen en was pas een uurtje aan het lopen toen ik bijna op mijn tandvlees liep 😉 . Heb ruim 22 km afgelegd ipv de geplande 15, ik kon niet zo makkelijk een slaapplek vinden.
Uiteindelijk een kamer gevonden in een klein hotelletje, even bijslapen na het avontuur van afgelopen nacht! Handwasje gedaan en zelf ook lekker gesopt onder de douche. En nu lekker in de zon (ja, hier kan dat gewoon met 20 graden) aan een biertje. Proost en tot morgen!

1. Frans Verbeek:
    28 augustus 2019
    neem m,n petje voor je af het is geweldig wat je doet ,ga zo door.
  2. Nathalie:
    28 augustus 2019
    7 Km meer! Top... Hoe gaat het met je hiel? Fijn even een kamer voor jezelf alleen. Slaap lekker straks
  3. Wil:
    29 augustus 2019
    Fijn dat je nu eindelijk aan het lopen bent en het goed gaat gezien het feit dat je zomaar 22 km gelopen hebt!!! Nu lekker ff genieten en vannacht goed slapen:)
  4. Nol en Ineke:
    30 augustus 2019
    Geweldig Monique!!
    Leuk verslag!
    En wat een schitterende foto's!!
    Ik kijk alweer uit naar de komende reisdagen. Succes en groetjes.
    Doei!
  5. Irma: